Weer in Thailand . . . - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van Hans Alma - WaarBenJij.nu Weer in Thailand . . . - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van Hans Alma - WaarBenJij.nu

Weer in Thailand . . .

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 Januari 2019 | Thailand, Chiang Khan

Sawadee allemaal. ;-)) ;-))

Yes, weer in Thailand. Toch ook weer leuk.
Dat betekent betere wegen dus geen levensbedreigende gaten en keien en heerlijke restaurantjes. En wow... ook meer zaakjes met echte cappuccino.

Maar elk voordeel heeft ook een nadeel en dat zijn de vele valse honden.
In Laos hebben we geen vervelende honden meegemaakt maar hier in Thailand zijn de ervaringen anders. Vooral als je op lokale weggetjes fietst dan is de kans groot dat er ineens uit het niets een happende monster naast je fiets rent. Of je fietst langs een hond die niet blaft maar een lichaamstaal heeft die zegt dat hij heel erg boos op je kuiten is.
Uit pure angst wil ik eigenlijk alleen maar gillen en hard weg fietsen maar volgens Hans is dat niet de juiste methode. Geheel tegen mijn aard in moet ik brullen als een leeuw en niet verder fietsen maar stoppen. Gelukkig heb ik nog een 'dazer' aan mijn fiets hangen. En dan maar hopen dat ze het geluid irritant vinden en afdruipen. Eerlijk gezegd is het tot nu toe ook goed gegaan. En nu maar hopen dat het zo blijft.
Al in deze eerste fiets week heb ik mijn 'dazer' al diverse malen moeten gebruiken.

We fietsen op dit moment nog langs de Mekong op weg naar Chiang Mai en we zijn nu in Chiang Khan. Een Thaise stad op zijn Volendams.
De afgelopen twee dagen hebben we een hapje gegeten met twee Nederlanse "fiets" echtparen. We hadden een geweldige leuke klik met elkaar. Het was een zeer aangename onderbreking
Wij zijn nu een extra dagje in Chiang Khan om lekker te relaxen. Het plan is om 16 februari in Chiang Mai te zijn en vliegen dan 18 februari weer naar huis.
Lieve groet Hans en Marja

Ps. de 1ste 7 foto's zijn in Vientiane genomen ... oa de l' arc de triomphe (gemaakt van het beton dat de Amerikanen geschonken hadden voor de bouw van een vliegveld) en een voorbeeld van de deplorabele staat van de stroomvoorziening.


  • 22 Januari 2019 - 08:17

    Veronica:

    hallo ,
    Zo leuk weer wat van jullie te horen , wat een prachtige foto's en leuk dat jullie de andere mensen zijn tegengekomen . Het filmpje is geweldig alsof ik meerij door Chiang Khan (Volendam) .

    Lieve groet ,
    Veronica

  • 22 Januari 2019 - 09:58

    Trudy:

    Hoi luitjes,
    Een leuk verslag en wat heb ik medelijden met de elektriciens in Thailand. Zij zien door de bomen het bos niet meer. Geniet nog met volle teugen!
    groeten Trudy

  • 22 Januari 2019 - 14:12

    Nicolette Brouwer:

    Hoi Marja en Hans ,
    Wat een leuk verslag weer.
    Best eng, die honden naast je fiets.
    Hopelijk krijgen ze genoeg eten .
    Heel veel plezier lieve groet Nicolette .

  • 22 Januari 2019 - 18:02

    Martine:

    Wat een mooie foto's. En van die honden... Klopt wat Hans zegt

  • 27 Januari 2019 - 13:49

    Truus:

    Hallo Marja en Hans,
    Weet je dat ik hartstikke moe word en jaloers, als ik jullie reislust zie.
    Nog heel veel plezier hopelijk laten de honden jullie met rust.
    groeten Truus

  • 28 Januari 2019 - 17:18

    Martin:

    Prachtige foto's en een leuk verslag. Ik heb wel even op moeten zoeken wat een "dazer"is. Zo leer je weer eens wat.
    In Italie hebben we er nog geen nodig gehad.
    Groet,
    Martin en Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 21 Nov. 2018
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 4218

Voorgaande reizen:

05 December 2018 - 19 Februari 2019

Stukje Fietsen . . .

Landen bezocht: