1ste . 300 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Hans Alma - WaarBenJij.nu 1ste . 300 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Hans Alma - WaarBenJij.nu

1ste . 300

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 December 2018 | Thailand, Chiang Rai

De eerste 300 km zit erop. Na de eerste 8 km voelde ik mijn zitbotjes al. Dat beloofde wat. Gelukkig werd het na 4 dagen dragelijker. Het was een prachtige tocht door de bergen met mooie dorpjes. Ook het klimmen gaat steeds beter. De mensen zijn super lief. Op een lokale markt at ik waarschijnlijk iets te gulzig een geschilde mango. Mede hierdoor, de fietsen en ongetwijfeld onze leeftijd hoefden we niets te betalen.
De slaapplekken variëren van guesthouses & resorts tot een bouwvallige bungalow in een verwaarloosd park maar wel weer met een prachtige omgeving.
We waren daar dan ook de enige gasten. De volgende slaapplek was 20 km verder met een klim van10 km. Dit was zo laat in de middag geen optie. Om 18oo is het hier nl al pikdonker.
Eenmaal in ThaTon zijn we met een bootje op een rivier bij mooi gelegen huisjes afgezet. 30 km voor Chiang Rai.
Daar zijn we twee nachten gebleven voor een uitstapje naar de hotsprings.
Onderweg naar Chiang Rai zagen we een oud vrouwtje met prachtige klederdracht. Na toestemming van de familie mochten we haar fotograferen. Helaas gaat dit hier ook verdwijnen.
Nu in Chiang Rai.
Dit betekent heerlijke cappuccino. In dit stadje staat op een kruispunt een potsierlijke klokkentoren die om 7,8 en 9 uur de tijd aangeeft onder begeleiding van kerstverlichting en opera achtige Thaise muziek..
Echt een belevenis.

Warme groet, Hans en Marja.

de foto's . . .
1. monniken met bedelnap tijdens ons ochtendsoepje.
2. een van de vele prachtige tempels onderweg.
3/4. 'n heilige grot.
5/6. onderweg.
7/8. de Kok rivier.
9. de gulle marktkoopvrouw.
10. hangbrug over de Kok rivier.
11. klederdracht van de Karen.
12. de Clocktower in het centrum van Chiang Rai.

• 17 December 2018 - 08:41

Marije:

Gelukkig allemaal positieve geluiden uit Thailand, goed weer voor een lezing. Wij, groep 3 heeft de beurt afgelopen woensdag, weer gehad. Was erg gezellig, ook het onderwerp " vroeger was alles beter" bracht natuurlijk veel herinneringen boven. Zo vond ik nog een album van mijn vader die in de jaren 50, Damascus, Bagdad, Istanboel, maar ook Thailand bezocht voor de verkoop van landbouwmachines. Hij was toen ook al enthousiast over Thailand, en dit lees ik nu opnieuw in jullie berichtjes. Nog heel veel genieten in dit mooie land, liefs Marije ook van Jan natuurlijk.

• 17 December 2018 - 14:12

Martin De Rooij:

Fietsen door dit prachtige land en dan cappuccino drinken. The best of both worlds?
    Vooral de foto van Marja fietsend over dat mooie roodbruine pad spreekt tot de verbeelding. Mooie slingerende weg. Wat is er achter de volgende bocht? Heerlijk. (En niet zo stijl lijkt me).

• 18 December 2018 - 06:38

Veronica:

Goed om weer iets van jullie te horen ....... met mooie foto's en hele leuke filmpjes .
    Prachtige foto van de hangbrug over de Kok rivier , je had gelukkig een goede overtocht Marja .
    Lieve groet Veronica .

• 19 December 2018 - 04:19

Lieuwe Feenstra:

Hoi buren. Het zitvlees al weer oke?
    Hier is de eerste sneeuw gevallen in het weekend.
    Verder wens ik jullie nog veel plezier en doe voorzichtig. Groetjes, Lieuwe.

• 20 December 2018 - 09:35

Trudy:

Hoi luitjes,
    Prachtige foto's. Vooral die oudere dame met al haar sieraden opgetuigd. Wat een beauty! Zo zie je maar, zonder plastische ingrepen toch een mooi fotomodel!
    Inmiddels hebben jullie al meer boeddha's gezien dan kerken. Wanneer gaan jullie die bekijken?
    Nog veel plezier en houd het netjes met de feestdagen, niet teveel drinken???